דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ציוד למצגות: ראיון עם איילת ישר, שיווק אוליבטי בישראל 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 898   [ נצפה 2705 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


לעיתים הקשר בין המפרסם למשרד הפרסום שלו נוצר באמצעות סדרת אמצעים טקטיים המאפשרים למשרד הפרסום להציג את יכולתו הקריאטיבית, בלי להסתמך יותר מדי על דמיונו המפותח (או לא) של הלקוח המפרסם. (דהיינו - מבחן הפרזנטציה).

גם בהמשך הדרך המשותפת, יכולתו של משרד הפרסום ''למכור'' למפרסם רעיונות לקמפיינים ספציפיים, תלויה בדילמה שבין הסיכון בהצגת קונספט המצריך הפעלת הדמיון (''תאר לעצמך איך זה ייראה בגדול, בצבע, בשילוב עם אלמנטים נוספים'') לבין הסיכון של השקעה בפרזנטציה מהודרת על חשבון המשרד, אשר בסופה יגיד הלקוח: ''מעניין, אבל לא מתאים לנו כרגע''.

כאן באה הטכנולוגיה ומציעה לטובת שני הצדדים פתרונות משרדיים (להבדיל מפתרונות תעשייתיים) ההולכים ומשתכללים מדי שנה. הבמה השנתית לפתרונות אלה היא תערוכת ''פיס'', אחת התערוכות המספקות מימשק בין דמיון ופרקטיקה לכל מי שמנהל את עולמו מתוך משרד. אחד האבזרים העונים על הגדרה זו שהוצג בתערוכת פיס האחרונה, הוא ערכה שולחנית - C-8000 של אוליבטי.

ראיון עם איילת ישר, שיווק אוליבטי בישראל
איילת ישר משמשת כעוזרת לענייני שיווק של מנכ''ל אוליבטי בישראל - פרנק דונטי. אליה מצטרף רמי מוסברג, אחראי המכירות של המוצר, שפירט בפני את הניואנסים הטכניים של הערכה השולחנית החדשה.

''באופן בסיסי מדובר במכונת צילום מסמכים בצבע. מכאן האפשרויות מסתעפות: איכות הצילום טובה: 400 נקודות לאינטש (D.P.I.) על נייר בגודל A4. באמצעות קונטרולר המשמש כממשק, ניתן לחבר את המכונה למחשב אישי, וברגע זה הופכת מכונת הצילום לסורק (סקאנר) ממוחשב המאפשר להטעין את המסמך המצולם כקובץ לתוך המחשב האישי.

מרגע זה והלאה, המשחק מחליף חוקים: על מסך המחשב, או לחילופין על לוח עריכה אלקטרוני, ניתן לשחק בכל האלמנטים הויזואליים: להקטין, להגדיל, לשנות פרופורציות, להוסיף אלמנטים מקבצים אחרים או לשנות גוונים וצבעים. בסוף כל המשחק או בכל שלב לפני כן מחכה סוכרייה צבעונית אמיתית: מכונת הצילום משמשת כמדפסת צבע להפקת פלט של היצירה הממוחשבת.

טכנולוגיית ההדפסה (או צילום המסמכים) הינה באמצעות הזרקת דיו מתקדמת, באמצעות 4 ראשי הדפסה המאפשרים קבלת 16 מליון גוונים. התוצאה יכולה לפעמים להיות אטרקטיבית יותר מהמקור''.

זה עדיין לא הכל. ''מקרן מיוחד מספק לחגיגה 2 אפשרויות נוספות: 1. סריקה של פילם צבעוני לתוך המחשב, ומשם למגוון האפשרויות שהוצג. 2. בחירת ''פריים'' מתוך סרט וידאו וסריקתו אל תוך המחשב''.

עד כאן תאור המוצר החדש ותכונותיו, ואני מאמין שכל מי שענף הפרסום קרוב אליו, זה עושה לו משהו מהסוג המרגש. הטכנולוגיה תמיד משיגה אותנו, המשתמשים הפשוטים. בתוך החלל המפריד בין מפתחי הטכנולוגיות לבין המשתמשים, מבריקות מעת לעת נקודות השקה ההופכות את הצעצועים הטכנולוגיים לכלי שימוש המופנמים במהירות לתוך חיי היום יום שלנו.

יש לי תחושה שמכונה שולחנית מהסוג המוצג על ידי אוליבטי תהיה נקודת השקה כזאת. אם אכן כך, הדינמיקה ידועה מראש: בתוך שנה יוצגו מכשירים דומים, המחירים יירדו ותוך שנתיים לא נדע איך יכולנו לחיות בלי המכשיר ה''טריוויאלי'' המאפשר את כל המתואר לעיל.

עד כה, משרדי הפרסום בארץ נוהגים בדרך כלל להיעזר בלשכות שירות חיצוניות לצורך שימוש בסקאנר או צילום בצבע. הצעד של אוליבטי מוריד את הטכנולוגיה לרמת השימוש במשרד הבודד. נכון לעכשיו, אין לערכת C-8000 מתחרה המספק את כל הפונקציות.

והמחיר? כל שהצלחתי לקבל מאיילת זה הגדרה ערטילאית: ''כמחצית ממחיר מכונת צילום בצבע''. מצד שני, מהירות העבודה של המכשיר מורידה את האפשרות להשתמש בו כעסק המספק שירותים למשרדים אחרים (לשכת שירות).

והלקוחות? ''ובכן, לא רק משרדי פרסום. בעצם, כל מי שעוסק בצורה וצבע נזקק לפרזנטציות: מעצבים, אנשי אופנה, אדריכלים, מו''לים, טכסטיל וכו'. גם רשתות בתי ספר מקצועיים (עמל, אורט) ואוניברסיטאות על הכוונת.

תוכנית השיווק עדיין אינה מגובשת סופית. מדובר במכירה אנכית לפי סקטורים, תוך הסתמכות על מערך המכירות הקיים של אוליבטי. ערוצי הפרסום יכללו באופן טבעי דיוור ישיר ופרסום בכתבי עת מקצועיים רלוונטיים''.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב